Immigratie, Deus en Motel Mexicola - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Kim Elferink - WaarBenJij.nu Immigratie, Deus en Motel Mexicola - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Kim Elferink - WaarBenJij.nu

Immigratie, Deus en Motel Mexicola

Door: Kim Elferink

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Augustus 2013 | Indonesië, Seminyak

Dinsdag 13 augustus was het dan zo ver. Ik mocht dan eindelijk mijn paspoort van de immigratie halen. Het heeft even geduurd maar dan had ik hopelijk ook wat laten we maar zeggen. Ik moest rond 2 uur mijn paspoort ophalen maar voordat het zo ver was ben ik eerst nog lekker naar het strand in Kuta geweest.

Toen ik in Kuta kwam heb ik Baron, Frank, Agun en Calvin brieven en armbandjes gegeven. Voor Frank om hem te bedanken voor zijn maanden lange hospitality. En aan Baron, Agun en Calvin om te bedanken voor hen vriendschap en wat ik van ze geleerd had. De brieven van Frank, Calvin en Baron had ik voor de immigratie gegeven maar het was allemaal beetje lastig want het moest tussen het werk door.

Ik heb nog even in de zon gelegen maar toen ging de zon net weg en begon het daarna te regenen, super mega timing want net op dat moment moest ik naar de immigratie op de motorbike, fantastisch.

Rond een uur of kwart over 1 zat ik op de motorbike zodat ik rond half 2 bij de immigratie zou zijn en dus ruim op tijd was om m'n paspoort te halen. Ik deed dit om het feit dat er maar een uurtje stond voor het paspoort ophalen en ik kon het me niet veroorloven om de volgende dag m'n paspoort te halen.

Dus daar stond Kim om half 2 voor de immigratie, het was nog voor dat ik op de scooter zat gestopt met regenen dus dat was heel fijn. Daar aangekomen moest ik naar binnen om m'n afhaal bewijs te geven bij balie 3. Dat gedaan moest ik plaats nemen en toen was het wachten geblazen. Het was inmiddels kwart voor twee. Veel mensen hadden het briefje al ingeleverd maar eerder beginnen met paspoorten uitdelen ho maar hoor. Typisch Indonesië zeg ik dan maar. Dus daar zat ik dan met m'n goede gedrag, een beetje voor me uit te staren. Het duurde en het duurde maar niet normaal.. Inmiddels kwart over 2 en toen begonnen ze maar eens, maar ik was nog steeds niet aan de beurt. Pas rond half 3 werd dan eindelijk mijn naam geroepen want nee ze doen het ook niet op nummer, nee, nee je naam word gewoon opgeroepen en dan moet je naar voren komen.

Toen ook ik mijn naam hoorde moest ik naar voren komen en kreeg ik dan eindelijk mijn paspoort in handen na twee weken! Toen ik in mijn paspoort keek was mijn visum al op 3 augustus extend, op het moment dat ik had betaald. De klootzakken. Ja ook alleen dit kan in Indonesië. Ze begrijpen hier niet dat het paspoort niet van een persoon is maar van de staat waarin je geboren bent.

Dus rond 3 uur was het tijd om weer terug te gaan naar het strand om de brief aan Agun te geven. Agun heb ik apart geroepen en hem de brief gegeven. Hij was er erg blij mee en ik weet dat hij erdoor geëmotioneerd was. Toen hij begon te praten merkte ik pas dat ik aan het beseffen was dat ik dan bijna Bali ging verlaten. We hadden toen nog een heel goed gesprek gehad over vrienden en dat hij er niet zoveel had en hij dit dus heel erg waardeerde. Ja daar ging ik hoor ik kon het niet meer droog houden. Tranen liepen langzaam over mijn wangen en ik realiseerde me op dat moment echt wat Bali me wel had gebracht en Jakarta niet, namelijk een paar hele goede vrienden!

Na het gesprek met Agun kon ik niet meer surfen het was te laat en ik was moe van alle emoties. Ik heb namelijk ook nog een goed gesprek gehad met Anthony ook een surf instructeur over hoe mensen snel al denken dat je meer wil terwijl jij gewoon vriendschap wil. Vanaf daar kwamen we op een heel bijzonder gesprek die ik me ook altijd zal herinneren. Top gozer!

Toen was het voor mij tijd om naar huis te gaan want Alexis was op me aan het wachten voor onze laatste echte avond Bali want de volgende avond zou ik vertrekken naar Jakarta. Voordat ik echt naar Canggu ging reed ik eerst langs een winkel in Seminyak om 2 kettingen te kopen. Een voor Alexis en een voor mij als symbool dat onze vriendschap altijd zo zal blijven en dat we elkaar in de toekomst sowieso nog zouden gaan zien. Thuis gekomen heb ik nog een brief aan haar geschreven die ik die avond samen met de ketting aan haar ging geven.

We vertrokken rond half 8 naar DEUS omdat naar wat scheen je als je daar op dinsdag ging eten je een gratis tattoo kon laten zetten en dat wilde ik wel eens zien. En ja hoor toen we daar aankwamen was het inderdaad zo je kon gratis tattoo's laten zetten en dat zag er echt zo grappig uit! Wel heel vet, je kon een tattoo van maximaal 20 minuten zetten kiezen als je bij DEUS had gegeten.

Rond een uur of kwart voor 9 zijn we naar Motel Mexicola gereden en hebben we daar weer super lekker gegeten en heb ik mijn cadeautjes gegeven. Ze was er echt super blij mee en ze vond het heel leuk! Daar was ik blij om! Nadat we nog wat foto's hebben gemaakt en een rondje hadden gelopen was het weer tijd om naar huis te gaan want ik moest mijn koffer nog inpakken omdat ik had besloten om de volgende dag nog te surfen.

Inpakken ging snel en het was een enorme rommel omdat ik zoveel ruimte over had. Ik heb letterlijk alles in mijn koffer gepleurd en ik was klaar om te gaan. Ja zo makkelijk kan inpakken zijn. Ik was dus binnen 10 minuten klaar. Helemaal goed. Toen was het tijd om te gaan slapen. Ik was moe van alle emoties en dus tijd om naar bed te gaan voor een laatste dag Kuta, een laatste dag Bali en een laatste vliegsessie met Lion Air om voor een laatste keer weer terug op Jakarta te landen. Ik wist niet of ik er mentaal klaar voor was, maar de tijd was daar om terug naar huis te gaan en daarna terug naar Nederland.


  • 18 Augustus 2013 - 22:45

    Ellen:

    O o wat een emoties. Lief dat je brieven hebt geschreven. Afscheid nemen is altijd zo naar.
    Ik voel met je mee!!!
    Dag lieverd xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Indonesia

Ja, ja het is zover, de voorbereidingen zijn in volle gang want op 16 februari vertrek ik voor een half jaar naar Jakarta in Indonesië. Ik ga daar voor mijn studie 2 minors volgen. Gelukkig ga ik niet alleen, er gaan nog 3 andere meiden mee van mijn opleiding. Dus in totaal zijn we met z'n vieren. De bedoeling is dat we per twee in een appartement gaan. Verder zijn we nu bezig met een visum te regelen alleen dat kost veel tijd en geregel dus dat duurt nog wel twee maanden voordat we die op de kop getikt hebben. Ook zijn we bezig met een ticket te boeken, als het goed is gaan we vliegen met Emirates en hebben we een tussen stop in Dubai. Twee weken geleden heb ik mijn eerste vaccinaties gehad. Dit waren DTP, Hepatites B en Buiktyfus. Volgende week krijg ik alweer mijn volgende lading prikken, het gaat allemaal eigenlijk sneller dan je verwacht. Dit vooral omdat er zo ontzettend veel geregeld moet worden voordat je kan gaan. Je moet zorgen dat je je vakken al gekozen hebt, dat het goede visum word geregeld, het liefst een visum dat je Indonesië meerdere keren in, en uit kan gaan, een huis regelen om in te wonen, de goeie vaccinaties halen, de taal leren, iets van de Indonesische cultuur ontdekken om de culture shock een beetje te minimaliseren. Dit zou allemaal heel makkelijk gaan als je ondertussen niets te doen zou hebben maar helaas is dát niet het geval. Ondertussen moet ik nog fulltime naar school en daarbij zoveel mogelijk werken om geld te sparen voor de reis. Maar dat zal het uiteindelijk allemaal waard zijn. Via deze blog zal ik jullie zo vaak mogelijk op de hoogte stellen van mijn bevindingen en mijn bezigheden in Indonesië. Ook zal ik zo veel mogelijk foto's en misschien ook wel video's uploaden tijdens mijn verblijf. Dus als je wil weten wat ik doe en mee maak in dat verre oosten, zorg dan dat je blijft lezen!

Selamat malam!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Back in the Dutch land

16 Augustus 2013

Aankomst in civilisatie

15 Augustus 2013

Till we meet again Indonesia

14 Augustus 2013

Laatste surfsessie, afscheid nemen, naar Jakarta

13 Augustus 2013

Immigratie, Deus en Motel Mexicola
Kim

Mijn naam is Kim Elferink, Ik schrijf deze blog omdat ik een half jaar naar Indonesië ga om daar twee minors te doen voor mijn opleiding. So enjoy reading.. X Kim

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 67672

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Indonesia

Landen bezocht: