Laatste zondag in Indonesië - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Kim Elferink - WaarBenJij.nu Laatste zondag in Indonesië - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Kim Elferink - WaarBenJij.nu

Laatste zondag in Indonesië

Door: Kim Elferink

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 Augustus 2013 | Indonesië, Seminyak

Zondag was het dan zo ver, het was mijn allerlaatste zondag in Indonesië. Ik kan je vertellen dat het een heel gek idee is om te geloven dat ik aankomende week alweer in Nederland ben en zelfs aankomend weekend, ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe snel de tijd is gegaan. Enorm en ik kan er op dit moment gewoon echt niet tegen hoe snel de tijd gaat, gewoon een beetje eng.

Zondag stond eigenlijk grotendeels in het teken van veel blogs schrijven en foto’s uploaden aangezien dat nog moest gebeuren voordat ik uit Bali zou vertrekken omdat ik wist dat als ik het nu niet zou doen dat het dan nooit meer zou gebeuren en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het was echt een enorm karwij! Toch had ik om 3 uur in de middag nog tijd om naar het strand te gaan. Daar heb ik nog een aantal uren gelegen om nog een beetje bruin te worden want ja, ik zag ondertussen weer spierwit na al die café dates.

Toen ik naar huis wilde zo rond een uurtje of 6 liep ik naar mijn moterbike en tot mijn surprise was het echt mega druk! Mijn scooter stond aan alle kanten ingesloten en het was echt met No way dat ik hem eruit zou krijgen. Ik kon ook wel wachten maar dan zou ik wachten tot dat ik een ons weeg en daar had Kim niet zo’n zin in, dus had ik maar besloten om naar huis te lopen het was ten slotte niet heel erg ver. Ik was dus lekker aan het lopen en opeens kwam er een scooter langs die mij een lift aanbood. Nou primaaaa ik sprong achterop, en blijkbaar kwam de man uit Brazilië. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en waar ik hier verbleef en hoe lang en dat soort dingen. Toen ik bij de Canggu Stay was vroeg hij wat ik vanavond deed en of ik een boyfriend had. Voor de vorm had ik maar gezegd dat ik er een had want dat was makkelijk want ik wist alweer dat hij wat van me moest, en daar had ik helemaal geen zin in. Haha en toen zei die: “Yeah no wonder every beautiful girl has a boyfriend.” Hoppa die kon ik lekker in mijn zak steken.

Toen ik thuis kwam was Alexis nog steeds aan het werk, de bikkel echt enorm goed van haar! Toen ben ik even gaan douchen en toen zijn we naar Deus gegaan. Dit is echt een super leuke winkel/restaurant/bar. Thanks Paul! Er was die avond leuke live muziek en gelukkig hadden we een tafel om daar te gaan zitten, het was wel een beetje een koude avond maar de muziek maakte het warm, het was enorm gezellig en ik had het helemaal naar mijn zin. We hadden eten besteld alleen dat deed best wel lang maar goed ondertussen konden we van de muziek genieten. Ook hebben we nog even in de shop rondgelopen en het zag er weer allemaal leuk uit! Het liefste zou ik alle surfboards willen kopen, die zijn echt geweldig haha!

Na het eten, rond een uur of half 10 zijn we naar huis gegaan en hebben we ons omgekleed want vanavond was de avond dat we weer naar Alleycats zouden gaan. Dit keer zouden Robin, Suus en William meegaan want het was hun bijna laatste avond en ze wilden wel eens weten hoe dat er dan in Kuta aan toe zou gaan. Wij kwamen rond een uur of kwart voor 11 in Alleycats aan, ze zeiden dat zij er al waren maar ik kon ze helemaal niet vinden. Bleek uiteindelijk dat ze de tent ernaast zaten, haha sukkels. Toen we elkaar dus eindelijk vonden zijn we naar binnen gegaan en hebben we wat gedronken. Het was leuk dat ze kennis konden maken met Alexis en we hebben ook weer een beetje bijgepraat. Uiteindelijk zijn we rond een uur of 12 toen Alleycats dichtging zijn we naar Eikon gegaan. Het was overal super rustig en dat was waarschijnlijk omdat die avond ook de Uluwatu party was en daarbij was de Rip Curl Padang Padang competitie gestart dus was iedereen daar waarschijnlijk heen. Maar wie heeft andere nodig als je het ook leuk kan hebben met elkaar. Ik had het super naar me zin en dat kan je ook wel zien op de foto’s haha!

Rond een uur of 2 gingen Robin, Will en Suus naar huis en toen zijn wij ook naar huis gegaan want we waren allebei echt heel erg moe. We zijn weer op de scooter gedoken maar het was echt zo enorm koud de afgelopen nachten dat we allebei een lange broek, lange mouwen shirt en een sjaal om hadden, ik heb het nog nooit zo koud gehad en ik wist niet hoe snel ik moest rijden om naar huis te gaan, ha! Toen we thuis kwamen kon ik kijken op een geslaagde zondag met leuke mensen om mij heen! Ik ging snel slapen want de volgende dag moest ik vroeg opstaan om dingen te regelen.

  • 13 Augustus 2013 - 08:28

    Ellen:

    Ja de tijd is omgevlogen. Je moet nu bewust van elke minuut zijn!!
    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Seminyak

Indonesia

Ja, ja het is zover, de voorbereidingen zijn in volle gang want op 16 februari vertrek ik voor een half jaar naar Jakarta in Indonesië. Ik ga daar voor mijn studie 2 minors volgen. Gelukkig ga ik niet alleen, er gaan nog 3 andere meiden mee van mijn opleiding. Dus in totaal zijn we met z'n vieren. De bedoeling is dat we per twee in een appartement gaan. Verder zijn we nu bezig met een visum te regelen alleen dat kost veel tijd en geregel dus dat duurt nog wel twee maanden voordat we die op de kop getikt hebben. Ook zijn we bezig met een ticket te boeken, als het goed is gaan we vliegen met Emirates en hebben we een tussen stop in Dubai. Twee weken geleden heb ik mijn eerste vaccinaties gehad. Dit waren DTP, Hepatites B en Buiktyfus. Volgende week krijg ik alweer mijn volgende lading prikken, het gaat allemaal eigenlijk sneller dan je verwacht. Dit vooral omdat er zo ontzettend veel geregeld moet worden voordat je kan gaan. Je moet zorgen dat je je vakken al gekozen hebt, dat het goede visum word geregeld, het liefst een visum dat je Indonesië meerdere keren in, en uit kan gaan, een huis regelen om in te wonen, de goeie vaccinaties halen, de taal leren, iets van de Indonesische cultuur ontdekken om de culture shock een beetje te minimaliseren. Dit zou allemaal heel makkelijk gaan als je ondertussen niets te doen zou hebben maar helaas is dát niet het geval. Ondertussen moet ik nog fulltime naar school en daarbij zoveel mogelijk werken om geld te sparen voor de reis. Maar dat zal het uiteindelijk allemaal waard zijn. Via deze blog zal ik jullie zo vaak mogelijk op de hoogte stellen van mijn bevindingen en mijn bezigheden in Indonesië. Ook zal ik zo veel mogelijk foto's en misschien ook wel video's uploaden tijdens mijn verblijf. Dus als je wil weten wat ik doe en mee maak in dat verre oosten, zorg dan dat je blijft lezen!

Selamat malam!

Recente Reisverslagen:

16 Februari 2014

Back in the Dutch land

16 Augustus 2013

Aankomst in civilisatie

15 Augustus 2013

Till we meet again Indonesia

14 Augustus 2013

Laatste surfsessie, afscheid nemen, naar Jakarta

13 Augustus 2013

Immigratie, Deus en Motel Mexicola
Kim

Mijn naam is Kim Elferink, Ik schrijf deze blog omdat ik een half jaar naar Indonesië ga om daar twee minors te doen voor mijn opleiding. So enjoy reading.. X Kim

Actief sinds 04 Dec. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 67717

Voorgaande reizen:

16 Februari 2013 - 16 Augustus 2013

Indonesia

Landen bezocht: